הדור הבא של האינטרנט
חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.
הדור הבא של האינטרנט
ניוזלטר GONOGO מציג הפעם את הטרנדים החמים כיום ברשת האינטרנט ואלו שצפויים להיות בעתיד
לפני מס' חודשים רכשה ענקית מנועי החיפוש Google את אתר שיתוף הוידאו המקוןן יו-טיוב (YOU TUBE) תמורת סכום אסטרונומי הנאמד בכ – 1.65 מיליארד דולר.
יו טיוב כמו אתרים רבים נוספים ברשת דוגמאת מייספייס (בבעלות ניוזקורפ), פייסבוק, פליקר ודומיהם, שייכת לקבוצת האתרים החברתיים אשר זכו לכינוי ווב 2.0 (web 2.0).
בניגוד לדור הראשון של האינטרנט אשר בו היתה התמקדות בתכנים שנוצרו ע"י מנהלי אתרים ותורמי תוכן מקצועי, אתרים הנכללים תחת הקטגוריה ווב 2.0 מספקים פלטפורמה טכנולוגית ליצירה ושיתוף של תכנים ע"י הגולשים עצמם.
צמיחתם של אתרי ה – web 2.0 מעידה כי הגולשים כבר לא מסתפקים באתרים המעניקים תוכן עשיר של טקסט, תמונות או וידאו בלבד, הם לוקחים את המושכות לידיהם.
על מנת להמחיש את המהפכה אותה מחוללים כיום האתרים המאפשרים העלאת תוכן גולשים נציין כי מגזין טיים בחר כאיש השנה 2006 שלו את כל מי שעושה שימוש בתוכן או יוצר תוכן באינטרנט. המגזין נימק את החלטתו בכך שהחברה עוברת כיום תהליך במסגרתו מועתק הכוח מהמוסדות המסורתיים אל הפרט.
בנוסף, מחקרים מראים כי אתרי הווב 2.0 הם בעלי שיעור הצמיחה הגדול ביותר הן מבחינת המשתמשים והן מבחינת עמודי האינטרנט הנצפים.
צמיחתם המהירה של אתרים אלו משפיעה באופן משמעותי על המהלכים השיווקיים ועל המודלים העסקיים שיוזמות כיום החברות השונות, כאשר גם כלי התקשורת המסורתיים לא נשארים מאחור ומרחיבים את השקעתם באינטרנט בכלל ובאתרי ווב 2.0 בפרט. לראיה ניתן לציין את האתרים שהועלו לאחרונה ע"י זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת.
ומה הלאה?
הדבר החם הבא באינטרנט צפוי להיות טלוויזיה אינטרנטית האמורה לשכפל את חוויות הצפיה הביתית.
כיום ישנן מס' חברות המתחרות על פיתוח דור חדש של יישומים אשר אמורים לשפר את חווית הצפיה בווידאו במחשב ולחבר בין הטלוויזיה לאינטרנט. הפרויקט המפורסם ביותר בתחום זה הוא פרוייקט גוסט (Joost), לשעבר פרוייקט וונציה, אשר תואר השבוע ב"ניו יורק טיימס" כ"סטארט אפ המסקרן ביותר כיום".
מאחורי הפרויקט עומדים, אגב, היזמים אשר הביאו לעולם את קאזה (תוכנת שיתוף קבצי המוזיקה) וכן את סקייפ (שירות הטלפון האינטרנטי). פרויקט גוסט מתכנן להציע תוכניות באיכות גבוהה ואמור לכלול גם כלים שיאפשרו למשתמשים לבצע התאמה אישית של ערוצים ולאחר לקיים ביניהם דיון על התוכניות.
בניגוד לשירות הוידאו של יו טיוב השירות החדש יציע ערוצי טלויזיה אשר יציעו תכנים באורך מלא.
השירות מבוסס על טכנולוגיית Peer-to-Peer אשר תפעל באמצעות רשתות של מחשבים אישיים ולא באמצעות שרתים מרכזיים. נכון להיום מס' ערוצי טלוויזיה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עם גוסט כאשר בשבוע שעבר נחתמו הסכמים לשידור תוכניות של רשתות בבעלות ויאקום, MTV, קומדי סנטראל ו-VH1.
ההכנסות, אגב, יגיעו מפרסומות שיוצגו בערוצים השונים וחלוקתם בין ספקי התוכן לחברה. בנוסף ישנה מחשבה להציע למשתמש תמריצים שונים במידה ויספק מידע אשר ייסע למפרסם להפנות אליו פרסומות המותאמות לצרכיו באופן אישי. בעתיד הרחוק יותר אמור הפרויקט גם להציע שירות בתשלום לפי צפיה.
התוכנה נמצאת כיום בשלבי ביתא וניתן להוריד אותה רק לאחר קבלת הזמנה ממשתמשים אחרים. השירות אמור להיות זמין לקהל הרחב במהלך השנה הקרובה.
היכונו למהפכה!
קראו עוד על:
- על איזה החזר השקעה בתוכנית העסקית אתה מדבר בדיוק?
- חשיבות השימוש בשפה מפתה בכתיבת תכנית עסקית
- תכנית עסקית = GPS
- מבחן 4 השאלות לפני תוכנית עסקית
- בדרך לתוכנית עסקית מנצחת – יזמים מסוג אחר
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!