שאלות מנחות טרם כתיבת תכנית עסקית – היתרון התחרותי שלכם

תועלת של מוצר או שירות נמדדים במידת החדשנות שלהם

מהו היתרון התחרותי שלכם על פני מתחרים

תועלת של מוצר או של שירות חדשים נמדדת במידת החדשנות שלהם לעומת הקיים בשוק ובמובן הזה, הדגש צריך להינתן על השוני, הבידול, בין המוצר החדש לאלטרנטיבות הקיימות. אין צורך להירתע מתחרות עם מוצרים קיימים ובלבד שהמוצר החדש ידע להציע ולו תכונה אחת חדשה וחדשנית, שטרם הוצעה לשוק על ידי המתחרים, שיש בה כדי לתת מענה על צורך אמיתי, או להוות פיתרון לבעיה קיימת. הצורך יכול להיות רגשי או רציונלי, ובלבד שהוא ייתפס כיתרון על ידי הצרכנים.
היתרון התחרותי יכול לבוא לידי ביטוי בפרמטרים הבאים:
  • מחיר
  • ייעול תהליכים
  • קלות תפעול
  • הפצה
  • שירות לקוחות
  • אחריות על מוצר
  • חדשנות טכנולוגית
  • יתרון תדמיתי
בפרק הבא, נתייחס לאחד החלקים החשובים ביותר, רגע לפני כתיבת התוכנית העסקית, הוא גבוש המודל העסקי שלכם

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *