אופטימום פארטו ברשימת הלקוחות שלי
חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.
אופטימום פארטו ברשימת הלקוחות שלי
מצב בו 80% מהכנסות החברה מיוצרות ע"י 20% מלקוחותיה. עסקים רבים אינם מודעים כלל לעובדה זו ואינם מייחסים לה חשיבות. בזמן תהליך כתיבת תוכנית עסקית פנימית לחברה קיימת, יש לנתח את תמהיל הלקוחות ולבחון אם אכן העסק "סובל" מ "פארטו לקוחות". כמובן שתופעה זו אינה בריאה לעסק שכן היא מגדילה את הסיכון (נוכח התבססות על מספר מצומצם של לקוחות). זיהוי אותם 20% לקוחות גדולים יעשה בתחילת תהליך כתיבת תכנית עסקית פנימית, בניתוח לקוחות אלו נתמקד ברווחיות שלהם ונבחן את תרומתם לרווח הכללי של החברה.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!