סביבות העסק: כלכלית, תרבותית, משפטית, פוליטית, דמוגרפית, טכנולוגית
הסביבה העסקית
העסק אינו פועל בחלל ריק, אלא הוא חלק מסביבה רחבה יותר, בעלת מאפיינים וכוחות, שלהם השפעה רבה על עיצוב העסק ואופן התנהלותו. הבנת הסביבה העסקית בה פועל העסק במסגרת הכנת תכנית עסקית היא בעלת חשיבות גבוהה במעלה עבור היזמים, שצריכים לדעת לזהות את התמורות והשינויים החלים כל העת בסביבתם ולדעת לנתח את משמעות השינויים האלה ואת מידת ההשפעה שעשויה להיות להם, על יציבות העסק ואופן פעילותו, כמו גם להציב בפניהם הזדמנויות עסקיות ולהוות פוטנציאל לצמיחה עבורם.
סביבות העסק:
סביבות פנים ארגוניות:
- עובדים
- אופי הניהול
- בעלי השליטה
- משאבים
- מוניטין
סביבת הענף בו פועל הארגון:
- מתחרים
- צרכנים
- ספקים וגורמי הפצה
סביבת הארגון הרחבה:
- סביבה גיאו כלכלית
- תרבותית
- משפטית
- פוליטית
- דמוגרפית
- וטכנולוגית
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!