קופון לכתיבת תכנית עסקית שיק או שוק
חשוב מאוד לשמור על גמישות מחשבתית, לא לאבד את הראייה הביקורתית ואת יכולת השיפוט.
קופון לכתיבת תכנית עסקית שיק או שוק
ישראלים נולדו לאהוב מבצעים, לתור אחר הנחות, לערוך קניות כדאיות ולא לצאת פראיירים. תכונות אלו היוו הזדמנות עסקית מצוינת בתוכנית העיסקית של 'גרופר', אתר הרכישות הקבוצתיות הראשון בישראל שסלל את דרכו לצרכן הישראלי בשנת 2010. תוך פרק זמן קצר, 'גרופר' נרכשה ע"י 'גרופון' ואתרי
קופונים רבים ונוספים "נולדו".
לאור העניין שהשוק מוצא באתרים אלו והמתחרים הקיימים והחדשים בעולם זה, חשוב שבבואכם לכתוב תוכנית עיסקית לאתר מסוג זה תכירו מפת
האינטרסים של שלושת הגורמים המשתתפים בעסקאות הקופונים:
1. אתר הקופונים – האתר גובה את התשלום מלקוח הקצה באופן ישיר ומעביר אותו לבית העסק בניכוי עמלה שנעה בין 50% – 20%%. גביית התשלומים מלקוח הקצה מגדילה את כוחן של חברות הקופונים. כך למשל, הם מעבירים את התשלום לבית העסק רק במידה והשובר מומש כלומר, אם פג תוקפו של השובר למשל ולאור כך הוא לא נוצל, מותירות בידיהן חברות הקופונים את מלוא התשלום שקיבלו מלקוח הקצה ובית העסק לא מקבל דבר. בהקשר הזה יש
לציין כי שיעור שוברי הקנייה הלא ממומשים נע בין 40% – 8%! שיעור בלתי מבוטל שתרגומו למונחים כספיים יציג תוצאה לא רעה בכלל…
2. בית העסק – מחיר הקופון נקבע על ידי בית העסק. בעת קביעת המחיר הסופי לצרכן משקלל בית העסק גורמים המשפיעים על המחיר כמו העמלה הנגבית עבור כל קופון נמכר, העלות של המוצר או השירות המוצעים והכמות המינימאלית הרצויה של רכישות על מנת שההנחות ייחשבו כדאיות עבורו. מצד אחד, מכירה במחירי מבצע מקטינה את הרווחיות הגולמית, מצד שני בית העסק יראה בכך השקעה לטווח רחוק שכן, הוא יצפה להרוויח מכך בעתיד, ע"י הגדלת מכירות שלא במבצע מאותם לקוחות, מה שלא תמיד קורה.
3. לקוח הקצה – נהנה מרכישות מוזלות של מוצרים ושירותים!
תרבות הקופונים מעלה שאלות מהותיות כמו האם מכירת הקופונים "פוגעת" בשמו של בית עסק? האם מיתוגו נחלש בשל כך? האם כדאי לרכוש קופונים למסעדות, ספא או כל שירות בו ניתן לייצר שונות בשירות בין לקוח שמשלם מחיר מלא לכזה שמשלם בקופון? שאלות אלו חיוניות ברמה האסטרטגית ולכן, בעת כתיבת תוכנית עסקית וגיבוש אסטרטגיה עסקית יש לערוך חשיבה מעמיקה ולספק להן תשובות…
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!